De Snelle Trappers, sponsored by De Viking Oostduinkerke

maandag, augustus 04, 2008

Beach triatlon 01/08/2008

18u - Surfclub Westende (verslag: Kim)
Redbull-tent, vlaggen Octopus & Zeester, luide muziek,... en vele bekende gezichten! Het belooft een mooie avond te worden.. Eerst een goed uur (voor de meesten toch) afzien en dan feestje bouwen !
Na de briefing vertrekken 17 vrouwen en kids met de amfibiboot. Nog maar juist in zee en Els waant zich al in Bredene. Ze gaat onmiddellijk Full Monty, om daarna haar zwempak aan te trekken. De redders blijven opvallend dicht in onze buurt…
Met z'n 17-en springen we in zee en beginnen we aan onze Triatlon ! Een paar slagen verder heb ik al m'n eerste slokken zeewater binnen. Dat begint hier goed... Sté zit constant aan m'n tenen. Ben content want zo weet ik dat ik niet de laatste ben.
Na 15 min bereiken Sté en ik het strand.. We maken nog eventjes de tijd om onze ervaring in zee uit te wisselen. Tot we zien dat we de laatsten zijn...
Dus vlug een sprintje naar mijn fiets ... euh Lies haar fiets - de mijne werd de vorige dag gestolen - en de achtervolging kan beginnen !
Zoals elk jaar hebben de Octopussys weer veel wind besteld. Wind op kop en stampen maar.... Aurore, Vicky, en nog een paar... ik haal ze één voor één in. Nu nog Els en Veerle en ik heb alle Trappers te pakken...
Aan het staketsel in Nieuwpoort kom ik de 2 nichtjes tegen. Els schooit onmiddelijk mijn drinkbus af en springt dan ook nog es in mijn wiel.. De profiteur... Ik rij haar eraf en mijn achtervolging naar de koplopers kan nu beginnen.
Windachter vlieg ik terug richting Surfclub. De top 3 is te ver weg. Ik kom gene meter dichter...
In de 2de ronde kom ik wat mannen tegen. De ene vliegen mij voorbij, de andere blijven op enkele meters hangen... Ik ben goed bezig en probeer nog altijd iets dichter te komen bij de top 3.. Echt stampen tegen de wind in...
Na 13,6 km kan ik aan het lopen beginnen. De overgang verloopt moeizaam.. Heb het gevoel dat mijn spieren zullen verkrampen. Na een paar golfbrekers heb ik mijn ritme eindelijk terug gevonden. Maar Els is op komst... en zij loopt – als finisher van de Marathon in NY - normaalgezien beter dan mij. De kloof is te groot en ik haal als 4de de finish, Els als 5de...
Iedereen bereikt tevreden de finish en het feestje kan beginnen ! Een hot-dog, een zak friet, een wodka-redbull en vele pinten... de Triatleten vieren nog lang door ! Behalve de DJ... die viel in slaap achter zijn draaitafel...
Octopussys, bedankt voor de leuke Triatlon en tot volgend jaar !!

Uitslag Snelle Trappers:

4. Kim Pillen (1u 12' 30")

7. Els Pylyser (1u 16' 6")

9. Aurore Moenaert (1u 20' 53")

11. Stéphanie Depla (1u 22' 43")

12. Vicky T'jonck (1u 23' 14")

Het trio-team van Veerle Dobbelaere eindigde in 1u 20'