De Snelle Trappers, sponsored by De Viking Oostduinkerke

dinsdag, augustus 05, 2008

Sean Kelly Classic 02/08/2008

Vorige zaterdag trok Nele in het zog van de Louche Bidons naar Vielsalm voor de Sean Kelly Classic. Het vertrek begon veelbelovend onder een stralende zon, maar al snel kwamen almaar meer wolken opzetten en begon de wind ook wat harder te waaien. Het prachtige ardense decor maakte echter veel goed en zelfs wat regendruppels konden de pret niet bederven. Na 25 km kwam de splitsing tussen het parcours van 77 km en dat van 130 km. De benen waren nog goed, dus ben ik afgeslaan richting 130 km. Een beetje overmoedig misschien, want na een 80-tal km begon het toch zwaar door te wegen. Gelukkig stond mijn ventje me op te wachten aan de tweede bevoorrading, samen met zijn teamgenootjes vis en ukkie. We beslisten om ons parcours wat in te korten en over te schakelen op dat van de 77 km. Bergop ging terug wat makkelijker, maar dat kwam misschien omdat ik een duwtje in de rug kreeg :-)
Uiteindelijk stonden zo'n goeie 110 km op mijn teller. Uitgeteld maar tevreden konden we aan de terugrit naar Oostduinkerke beginnen.