De Snelle Trappers, sponsored by De Viking Oostduinkerke

dinsdag, december 23, 2008

Karting 17/12/2008

Woensdagavond.. de werkdag zit erop... en als ontspanning gaan we met de Snelle Trappers es een avondje "karten" !
Na de inschrijving en de verkleedpartij (muts, helm en pak), krijgen we les over de vlaggen. Gele vlag, rode vlag, blauwe vlag, zwart-witte vlag... De instructeur heeft er geen goed oog in. 14 beginnelingen op zijn circuit.. en dan nog vrouwen... Komt dat wel goed ?
Eerst is er een chronorit van 12 minuten. Eén voor één starten we. Wat voorzichtig het parkoer verkennen... om dan telkens die gaspedaal wat meer in te drukken... en uiteindelijk gelijk een zot over het parkoer te vlammen ! De adreanaline komt boven... en iedereen racet erop los !
Tijdens de chronorit steekt er mij plots ene voorbij. Dju toch.. Wie is dat ? t Zijn "de zilveren schoenen" van Lien... Ik wil sneller maar ik kan maar niet voorbij steken. De safetyman kijkt niet.. dus vlug een duwtje in mijn voorganger z'n gat. Annelies kijkt achter haar.. "twas te peizen dat gij was"...
De blauwe vlag gaat meerdere malen de lucht in. De meesten vertragen dan en maken plaats voor de snellere (zoals het hoort). Sommigen vragen zich af wat die onnozelaar daar staat te zwaaien met die blauwe vlag. Zo kan Inne Celine maar niet passeren.. Dus rood voor beide.. Allebei aan de kant voor een privélesje over de blauwe vlag.
Mijn handen zijn bevroren, mijn armen beginnen te verkrampen... de chronorit zit er op... en de wedstrijd kan beginnen.. Iedereen krijgt een plaats toegewezen naargelang zijn prestatie in de chronorit.
Lien start in pole-position. Ik ben tevreden met de 2de plaats en Elke sluit de top 3 af. Nu eerst één ronde achter de safetycar.. en dan kan de 12 minuten lange wedstrijd losbarsten.
De laatste meters vóór de wedstrijd ga ik uit de bocht. Stom.. mijn 2de plek al kwijt.. en de wedstrijd moet nog beginnen.
Lien en Elke vechten voor de 1ste plaats. Ze wisselen elkaar een paar keer af. Maar de "zilveren schoen" laat zich niet doen..
Er zitten er 2 constant te pushen in mijn gat. Annelies en Ellen... Dus extra gas geven, risico's nemen... maar voorbij laten... no way !
En dan ronde 9. Mijn fatale ronde. Een slipper.. ik draai rond... en zie er een aantal passeren... Isabelle kan mij niet ontwijken en rijdt zich ook vast. De safetycar moet ons komen helpen.. maar de eersten zijn gaan vliegen..
Isabelle en ik zetten de achtervolging in. Maar helaas.. ze zijn te ver weg...
Lien wint, Elke wordt 2de en Annelies 3de.... Proficiat allemaal !
Bedankt voor de leuke avond maar bij deze waarschuw ik jullie... volgend jaar doe ik mijn "gouden schoenen" aan !!
Verslaggever van dienst: Kim